Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Resten av mitt liv börjar nu!

1:a oktober-09
Jag hade nästan glömt att i dag faktiskt är förutbestämt att bli första dagen i resten av mitt liv!
Jag kom på det nu på eftermiddagen!

Det blev en liten bloggpaus för jag har haft lite annat för mig och så har jag faktiskt glömt att logga in på datorn.
I dag sade jag till mamma att jag varit långledig och det känns faktiskt så eftersom jag varit en pigg och aktiv dagmänniska sedan mitten av förra veckan!

Jag har inte alls varit ledig! Jag har gått kurs från morgon till kväll denna vecka men det har känts som rena nöjet och inte alls som jobb.

Jag har gått en kurs i bergrummet under SÖS så att jag nu blivit instruktör i avancerad hjärt-och lungräddning på barn. (Alltså, det är inte barn som ska lära sig hjärt-lungrädda utan de skall få bästa möjliga vård av akutsjukvårdspersonal om det hemskaste händer. Vanlig hjärt-lungräddning för barn som allmänheten bör kunna och som de ska få innan sjukvårdspersonal finns tillgänglig har jag beskrivit i ett tidigare inlägg. Du kan läsa om det här. Snälla, läs det och memorera det! Det är viktigt!)
Som sagt, ett hemskt ämne men så får man inte tänka...

Jag tycker det var en tuff kurs och det krävdes mycket av oss som deltagare.
Vi fick först själva gå kursen och sedan hålla den inför varandra. Det var länge sedan jag var så nervös!
Ni vet, torr i munnen och man tappar minnet efteråt, vet inte vad man sagt eller gjort.... men det var super!
Känner mig nu efteråt som en stolt instruktör och jag känner mig för första gången på länge lite engagerad att göra saker för jobbet igen. Jag vill få kraft och energi att dra igång de här kurserna för jobbet och jag vill försöka göra det bra!
Tycker inte det är helt bekvämt att hålla heldagskurser för duktiga erfarna människor men jag får helt enkelt bita ihop och om jag är nervös hoppas det blir bättre för var gång man gör det.

För fasaen Borthy, på´t bara!

2:a oktober-09

Hann inte skriva klart igår. Vad har jag mer gjort under bloggpausen? Jo, det blev ju en del plugga men lite annat har jag också hunnit med.
Förra helgen, både på fredagen och på lördagen hade jag middagsgäster till sent in på nätterna.
Jag kände att det var så länge sedan jag hade vänner här att det bara var att sätta igång att bjuda hem folk! Det är ju faktiskt därför man lever, för att ha vänner runt sig och ha trevligt tillsammans! Jag ska bli betydligt bättre på det här, kanske till och med bli bättre på spontanmiddagar också!

Appropå spontanmiddaggar så kom N över på spontanmiddag igår kväll. Trevligt, det var inte heller igår! Vi har haft lite olika tider en tid så vi har inte hunnit ses så mycket.

Igår fick jag förresten en ny stegräknare också. Fråga mig inte hur det gick till. Min var ohyggligt välanvänd och sprucken, riktigt sunkig...
Den slutade fungera för några dagar sedan och igår gick jag till granncentrumet för att byta batteri i den på Inter sport.
När vi inte fick den att fungera igen så sade killen i sportaffären: Du, jag ger dig en ny!
Va? Jag blev helt stum! Det var verkligen schysst! Den kostade ju faktiskt 450 kr!
Så, nu har jag en ny :-) !

Vad har jag mer tänkt på då under senaste veckan? Massor faktiskt.
Det känns som jag måste skärpa upp mig, fräsha upp mig, kanske klä mig lite mer kvinnligt, kanske sminka mig....tänka positivt!
Kanske låter som tjat det här med att jämt rycka upp sig och börja nya livet men jag och N tror ändå vi är vinnare som gör så här jämfört med människor som aldrig börjar ett bättre liv :-) ! Vi lever i varje fall riktigt bra liv, nyttigt och genomtänkt stora delar av tiden även om det inte är jämt.

Det är så mysigt att ha barnen här.
Denna vecka har förflutit lugnt och trevligt. Jag tycker faktiskt att när man bara får ha dem varannan vecka njuter man så otroligt när de är här.
Ligger och tittar på dem när de sover, lyssnar på dem intensivare när de berättar saker, engagerar mig mer.
På ett sätt fångar jag stunden och dagen med dem mer intensivt nu än förr. Då var det en självklarhet att de fanns hos mig jämt och jag såg inte skogen för alla träden :-).

Nu har det blivit kall höst. Det är vackert ute.
I bland kan det vara svårt att se det vackra men om man påminner sig att se det så går det bättre. jag har tänkt att denna helg bara skall vara lugn och ro för mig och barnen. Nu på morgonen har jag städat skrivbordet exemplariskt och betat av massa surdegar som legat på vänt att bli åtgärdade.
Alltid skönt när man fixat sådant. Nu ska jag ut och shoppa lite och titta på hösten.

Igår såg jag förresten en film. Jag hade läst boken tidigare. "Dumpa honom".


Kommentarer
Postat av: Systra Maria

Tack, där fick jag ett biotips!! Den ska jag se.

Det där bergrummet har jag setat och huttrat i många gånger...hoppas ändå att Sös gjorde ett gott intryck!Kram och trevlig helg!

2009-10-02 @ 10:18:38
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Mor

Läst och förstått.

Annan sak:

Kan Du tänka dej att idag är det exakt 5 år sedan

polisen knackade på våran dörr och meddelade att min

styvmor Birgit plötsligt avlidit!

5 år sedan!!!!

2009-10-02 @ 16:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0