Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det var länge sedan jag bakade.



Igår när vi kom hem från Ikea softade vi och åt middag.
Jag bakade dessutom glutenfria muffins i de nya formarna som vi inhandlat på Ikea.
Muffins har aldrig varit min starkaste gren ich den här laddningen fick "näsor" nästan hela bunten men funktionen att ställa formarna i en form var inte helt fel.



När jag bakar glutenfritt byter jag bara ut vanligt mjöl till "den gröna kartongen glutenfritt mjöl" och konsistensen brukar bli toppen men smaken blir alltid lite svagare med glutenfritt så jag drog i en citron i smeten också för att få lite sting på den. Här hittar du mitt recept på muffins.

Sedan lämnade jag disken åt sitt öde och vi drog pigga och mätta iväg till gymmet och körde ett hårt pass armar!

Det var riktigt coolt för jag verkligen såg i speglarna att jag fick pump i armarna och hela bröstkorgen såg musklig ut när vi körde som hårdast!
Jag börjar kunna ta i ordentligt och se lite resultat!

I dag på morgonen vaknade jag från stenhård sömn vid 09.30 då JR ringde och väckte mig och D.
Jag skulle börja jobba kl 12.00 och D skulle bli upphämtad innan 11.00 av farmor och farfar för att resa med dem till landet.
Jag som hade tänkt att springa innan kvällspasset varken kunde det då halsen kändes sträv och jag hann helt enkelt inte heller.
Jag fixade till köket och lade i en tvätt mm i stället.

Sedan blev det så att jag fick stanna kvar hela nattpasset på övertid också och sovdag i morgon i stället för att jobba då då någon kollega ringt sig sjuk.

Extrapengar kommer väl till pass då vi ju börjat spara pengar till en Thailandsresa för hela familjen.
Jag längtar till Thailand men än är det långt kvar.

 


Kommentarer
Postat av: Katta

Jag lyckades hålla mig borta från ciggen!!!! <3 kram

2011-08-18 @ 23:13:32
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Mia

Så söta muffins! Ikeas formar är lagom stora, inte så där galet stora så muffisarna blir en hel måltid. Vi har sett Himlen är oskyldigt blå, super den med. Det där med bäddsoffor …dom är nog lite hårdare än vanliga soffor. Ses imorgon! Ska bli så kul :D

2011-08-19 @ 08:11:40
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad då inte kan baka muffins? Jag minns dina goda blåbärsmuffins med vaniljyoghurt och matolja. Det var så jag lärde känna dig.

Perfekt att kunna gå ut extra och jobba ihop lite resepengar, det blir ju lite lättare då.

Kram och trevlig helg!

2011-08-19 @ 23:31:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

You go girl!!



Muffinsarna ser smarriga ut.



See you!

2011-08-20 @ 10:55:16
URL: http://www.mariaskreativablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0